Αμερικανός ζωγράφος και εικονογράφος, πατέρας του γνωστού ζωγράφου Andrew Wyeth.
Γεννήθηκε στη Μασαχουσέτη και από την παιδική του ηλικία είχε στενή σχέση με φυσικές δραστηριότητες.
Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την οξυδέρκεια των παρατηρήσεών του, τον έκανε να μη χρειάζεται μοντέλα για τη δουλειά του.
Στα 12 του φιλοτεχνούσε ήδη εξαιρετικές ακουαρέλες.
Σπούδασε σχέδιο και ζωγραφική σε σχολή τέχνης και όταν ένας καθηγητής του τον παρότρυνε να ασχοληθεί με την εικονογράφηση, συνέχισε με σπουδές σε εξειδικευμένη σχολή.
Μαθήτευσε κοντά στον εικονογράφο Howard Pyle. Η πρόοδός του ήταν εντυπωσιακή.
Έκανε το πρώτο του εξώφυλλο για γνωστό περιοδικό το 1903. Όταν το 1904 το περιοδικό του παρήγγειλε να εικονογραφήσει ένα γουέστερν, ο Pyle τον παρότρυνε να πάει στη δύση ώστε να αποκτήσει άμεση γνώση.
Πήγε στο Κολοράντο, δούλεψε ως καουμπόι και επισκέφτηκε την περιοχή των Ναβάχο στην Αριζόνα και εξοικειώθηκε με την κουλτούρα τους.
Όταν του έκλεψαν τα λεφτά δούλεψε ως ταχυδρόμος μεταφέροντας γράμματα σε μεγάλες αποστάσεις για να κερδίσει τα χρήματα της επιστροφής.
2 χρονια μετά έκανε και δεύτερο ταξίδι στην Άγρια Δύση φέρνοντας όταν επέστρεψε στολές και αντικείμενα. Για τα επόμενα χρόνια έκανε κυρίως εικόνες γουέστερν.
Ακολούθησαν σειρές με θέμα την αγροτική ζωή.
Όταν παντρεύτηκε το 1906 εγκαταστάθηκε σε μικρή πόλη της Πενσιλβάνια και βοήθησε με τη σύζυγό του τα 5 ταλαντούχα παιδιά τους να εξελιχτούν σε καλλιτέχνες (εκτός του Andrew, δύο από τις αδελφές του έγιναν ζωγράφοι και μία πιανίστα).
Ήταν κοινωνικός και στους επισκέπτες της οικογένειας περιλαμβανόταν άτομα όπως ο Scott Fidgerald και η Lilian Gish.
Από το 1911 απομακρύνεται από τα γουέστερν θέματα και, παράλληλα με τα περιοδικά, εικονογραφεί πολλά κλασικά βιβλία. Από τις καλύτερες εικονογραφήσεις του θεωρείται αυτή για το «Νησί των Θησαυρών» του Stevenson.
Φιλοτέχνησε επίσης διαφημίσεις, αφίσες, ημερολόγια κ.ά.
Μετά το 1914 ένοιωθε διχασμένος, καθώς είχε βαρεθεί την εμπορική δουλειά, αλλά δεν μπορούσε να την αφήσει λόγω της μεγάλης του επιτυχίας.
Στην ζωγραφική του (πορτρέτα και τοπία), άλλαξε πολλές φορές ύφος.
Πειραματίστηκε με τον ιμπρεσιονισμό, τον ντιβιζιονισμό, ενώ από τα 30ς προσχώρησε στον ρετζιοναλισμό, ένα είδος αμερικάνικου ρεαλισμού (Benton, Wood κ.ά.)
Ήταν πολύ γρήγορος με ό,τι καταπιανόταν και μπορούσε να ολοκληρώσει έναν μεγάλο πίνακα σε τρεις ώρες.
Τιμήθηκε με διάφορους τρόπους. Θεωρείται από τους μεγαλύτερους αμερικανούς εικονογράφους.
Αυτοπροσωπογραφία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου