Αργεντινός εννοιολογικός έντονα πολιτικοποιημένος καλλιτέχνης γεννημένος στο Μπουένος Άιρες.
Ο πατέρας του ήταν ζωγράφος.
Σπούδασε ηλεκτρολόγος μηχανικός και στα 30ς εργάστηκε ως τέτοιος. Άρχισε να κάνει σποραδικά τέχνη από το 1946.
Το 1952 μετακόμισε με την οικογένειά του στην Ιταλία. Από τότε άρχισε να ασχολείται αρχικά με την κεραμική και έκανε την πρώτη του έκθεση το 1955 στο Μιλάνο.
Το 1956 επέστρεψε στην Αργεντινή.
Έως το 1962 ασχολιόταν συστηματικά με τη γλυπτική με κάθε υλικό. Από τότε ξεκινά να δουλεύει σε χαρτί και να χρησιμοποιεί λέξεις και χειρόγραφα κείμενα στο έργα του.
Από το 1964 εισάγει πλαστικό και αντικείμενα στα έργα του, ξεκινώντας έτσι τα κολλάζ και ασεμπλάζ που χαρακτήρισαν το έργο του ως το τέλος της μακράς του καριέρας.
Το 1976 μετακόμισε και πάλι στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας μετά από απειλές που δεχόταν από την αργεντίνικη δικτατορία. Ο γιος του, που επέλεξε να μεινει στη χώρα του, απήχθει και εκτελέστηκε το 1977.
Επέστρεψε μετά την πτώση της αιμοσταγούς χούντας το 1991.
Εργαζόταν ως το τέλος της ζωής του.
Όλόκληρο το έργο του χαρακτηρίστηκε από την πολιτική του στράτευση.
Κατέκρινε τη Δύση και τον ιμπεριαλισμό της, την εκκλησία, τη φασιστική κυβέρνηση της χώρας του την εποχή της χούντας, τον πόλεμο κλπ. χρησιμοποιώντας ποικίλα μέσα : Από κολλάζ από αποκόμματα εφημερίδων ή γυμνών φωτογραφιών από περιοδικά, αποσπάσματα από ποιήματα, καλλιγραφία και χειρόγραφη γραφή κ.ά.
Το 1965 ένα έργο του ενάντια στον πόλεμο του Βιετνάμ και τον ιμπεριαλισμό με τον Χριστό σταυρωμένο σε ένα πολεμικό αεροπλάνο προκάλεσε τεράστιο σάλο (το πρώτο έργο).
Διακρινόταν για το εύστροφο πνεύμα του, τις καυστικές απαντήσεις σε όσους κατηγορούσαν την πολιτικοποίησή του και το χιούμορ του.
Μέρος της Καπέλα Σιστίνα με... κουτσουλιές περιστεριών
Άποψη από έκθεσή του
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου