Βρετανός καλλιτέχνης της pop art.
Γεννήθηκε στο Southampton και ο πατέρας του ήταν εργάτης.
Μεγάλωσε στο Λονδίνο και από μικρή ηλικία ενδιαφερόταν για την τέχνη.
Μεταξύ 1955-59 σπούδασε λιθογραφία και ζωγραφική.
Ενώ σπούδαζε ταξίδευε στη Γαλλία, όπου επηρεάστηκε από τον Delaunay.
Το 1960 αποβλήθηκε από τη Royal Academy επειδή δεν ακολουθούσε τις συντηρητικές κατευθύνσεις των καθηγητών του, αλλά συνέχισε σπουδές αλλού.
Ανήκε σε μια γενιά διάσημων μετά καλλιτεχνών (Hockney, Kitaj, Boshier κ.ά.), με αρκετούς από τους οποίους ήταν συμφοιτητής.
Πρώιμα έργα των αρχών των 60ς από τη σειρά "Λεωφορεία"
Το 1961 πήρε μέρος στην ιστορική έκθεση Young Contemporaries, που καθιέρωσε τη βρετανική pop art.
Στη συνέχεια γνωρίζεται με Αμερικανούς ποπαρτίστες και επηρεάζεται από τα κείμενα των Freud, Nietzsche και Young.
Το 1964 μετακομίζει στη Νέα Υόρκη και στήνει το εργαστήριό του σε ένα δωμάτιο του περίφημου Chelsea Hotel.
Η σεξουαλικότητα αρχίζει να παίζει κυρίαρχο ρόλο στα έργα του.
Γνώρισε μεγάλη επιτυχία στη δεκαετία του 60. Έγινε γνωστός και στο πλατύ κοινό όταν ο Kubrick χρησιμοποίησε τα περιβόητα έπιπλά του (τού 1970), που αποτελούνται από γλυπτά γυναικών σε ταπεινωτικές στάσεις, στο περίφημο «Κουρδιστό Πορτοκάλι» (1971).
Τα έργα αυτά κατηγορήθηκαν ως μισογυνικά και κάποια απ’ αυτά καταστράφηκαν ή βανδαλίστηκαν σε ακτιβιστικές ενέργειες φεμινιστριών στα τέλη των 70ς.
Στην ίδια δεκαετία συνεργάστηκε με εταιρίες και έκανε σκηνικά για ταινίες.
Συνέχισε να κάνει τόσο γλυπτά όσο και ζωγραφική, ενώ έχει διδάξει επί χρόνια σε διάφορα πανεπιστήμια.
Είναι από τους γνωστότερους εκπροσώπους της βρετανικής pop art, ενώ τα έργα του συνήθως σχετίζονται με τον ερωτισμό, με ιδιαίτερη σαδομαζοχιστική χροιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου