Μεξικανός ζωγράφος και καρικατουρίστας, ένας από τους 3 γνωστότερους τοιχογράφους της πατρίδας του (οι άλλοι δύο είναι οι Rivera και Siqueiros).
Λεπτομέρεια
Από το 1890, όταν η οικογένεια μετακόμισε στην Πόλη του Μεξικό, ενδιαφερόταν για την τέχνη.
Στα 21 του χρόνια έχασε το αριστερό του χέρι καθώς εργαζόταν με μπαρούτι στην κατασκευή πυροτεχνημάτων.
Επηρεάστηκε από τον σατιρικό σχεδιαστή Posada, που ως παιδί τον θαύμαζε όταν ζωγράφιζε «ζωντανά» βιτρίνες καταστημάτων.
The clowns of war arguing in hell
Λεπτομέρεια
Σπούδασε τέχνη μεταξύ 1906-14 και, μαζί με τον συμφοιτητή του Siqueiros, πήρε μέρος στη μεγάλη φοιτητική αποχή του 1911.
Δούλευε ως εικονογράφος σε εφημερίδες και επηρεάστηκε άμεσα από τον επαναστάτη και συγγραφέα Dr. Atl.
Πήρε μέρος στους πολύπλοκους εμφύλιους της χώρας του και η βία που αντίκρισε σημάδεψε το έργο του.
Μεταξύ 1916-20 έζησε στις ΗΠΑ. Όταν επέστρεψε εργάστηκε ως γελοιογράφος.
Το 1923 ξεκίνησε την πρώτη του τοιχογραφία. Με τον Rivera βρέθηκε στην πρώτη γραμμή του κινήματος του Mexican Muralism.
Στο μετρό
Σε σχέση με αυτόν είχε μια σκοτεινότερη οπτική των επαναστάσεων και της βίας και ήταν πιο απαισιόδοξος.
Έως το 1926 φιλοτέχνησε πολλές και σημαντικές τοιχογραφίες. Αρκετές απ’ αυτές καταστράφηκαν ή βανδαλίστηκαν από συντηρητικούς και έπρεπε να τις ξαναζωγραφίσει.
Μεταξύ 1927-34 έζησε και πάλι στις ΗΠΑ, όπου επίσης έφτιαξε πολλές τοιχογραφίες, κυρίως στην Pomona της California.
Τοιχογραφίες στην Pomona
Το 1930 μάλιστα έκανε την πρώτη τοιχογραφία στις ΗΠΑ που έγινε από επαναστάτη μεξικανό δημιουργό.
Ο Χριστός καταστρέφει τον σταυρό του
Μετά το 1934 συνέχισε να εργάζεται στην πατρίδα του. Πέθανε ξαφνικά στον ύπνο του από καρδιά.
Το έργο του, έντονα πολιτικό βεβαίως, ασχολήθηκε με τους βασανισμένους ανθρώπους, αλλά ταυτόχρονα ελκόταν και από τις μηχανές.
Ήταν λιγότερο ρεαλιστής από τους άλλους μεγάλους συμπατριώτες του, και επηρεασμένος από τον συμβολισμό.
The last cry
Στη ζωγραφική φιλοτέχνησε επίσης και καθημερινές σκηνές.
Αυτοπροσωπογραφία